Monday, May 26, 2008

Sukan PASTI Johor dan Rehlah Unit Amal Kluang 2008

Pada 24 Mei 2008 yang lalu, PASTI Kawasan Kluang telah mencipta sejarah dengan menjadi juara Sukan PASTI Johor 2008. PASTI Kawasan Kluang telah menjuarai acara Bolasepak dan mendapat tempat kedua acara Bola Jaring.
Saya mengucapkan syabas dan tahniah kepada sahabat saya Sdr Nizahullail yang berjaya memimpin PASTI dengan baik. Tidak lupa ucapan terima kasih saya kepada guru-guru PASTI Kluang yang bertungkus-lumus melatih pemain hampir setiap hari dengan dibantu ibubapa pemain yang turut perihatin.
Guru-guru ini telah mengorbankan masa dan wang ringgit mereka untuk mempastikan kejohanan tahun ini milik mereka. Terima kasih diucapkan kepada jurulatih bolasepak Sdr Syam, Sdr Isa dan lain- lain yang melatih pemain boalsepak mengikut kemampuan mereka masing-masing.
Terima kasih kepada Kak Ruby yang melatih pemain bola jaring. Walaupun tidak menjadi juara tetapi permainan bolajaring PASTI Kluang sangat berskil.
Tahniah kepada semua !
Pada tarikh yang sama seramai 30 orang peserta telah menyertai Rehlah Unit Amal Kluang yang dijalankan di Tanjung Resang, Mersing.
Program yang diketuai oleh Sdr Ahmad Zaki telah berjaya menghimpunkan ahli veteran Unit Amal Kluang bersama-sama dengan ahli yang masih pemuda dan juga disertai beberapa orang ahli remaja unit amal.
Aktiviti yang dijalankan termasuk tazkirah, memancing dan sukan. Ust Mohd Azam selaku Ketua Lujnah Tarbiyyah, DPPNJ telah menyampaikan kuliah maghrib.
Unit Amal Kluang juga telah menjemput Ust Muhammad Esa bin Jaafar dari Jelebu, Negeri Sembilan untuk memimpin Qiyamullail dan Kuliah Subuh. Kehadiran Ustaz Muhammad Esa atau lebih mesra dengan panggilan Imam Esa telah memberi motivasi kepada semua ahli Unit Amal yang hadir.
Tahniah kepada semua yang telah menyertai Rehlah Unit Amal Kluang. Semoga program seumpama ini akan dilaksanakan pada masa akan datang.
Ketua
Dewan Pemuda PAS Kawasan Kluang

No comments: