Tuesday, November 6, 2007

Peringatan Daripada YB Ketua Pemuda PAS Pusat

Pemuda wajib hadir perhimpunan rakyat Sabtu ini

KUALA LUMPUR, 6 Nov (Hrkh) - Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub berkata; "Siapa yang mengaku menjadi ahli Pemuda PAS, wajib hadir dalam perhimpunan aman menuntut pilihan raya yang adil, Sabtu ini."
Beliau membuat arahan khas kepada ahli Pemuda seluruh negara supaya menyertai perhimpunan aman itu bagi memberi kesedaran kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan kerajaan menjalankan pilihan raya secara telus.
Perhimpuanan aman anjuran (Bersih) itu akan diadakan di Dataran Merdeka, Sabtu 10 November ini, bermula jam 3 petang.
Beliau mengingatkan ahli Pemuda PAS seluruh negara, kehadiran dalam perhimpunan aman itu amat penting jika mereka benar-benar ahli Pemuda PAS dan mahu meneruskan perjuangan dalam Islam.
"Buktikan yang kita cintakan keadilan serta keamanan," tegasnya.
Menurut beliau, jika sami-sami Buddha di Burma (Myanmar) sanggup berdemonstrasi di jalan raya untuk menuntut keadilan tidak ada sebab bagi Pemuda PAS tidak hadir dalam perhimpunan aman itu.
Beliau mengingatkan Pemuda seluruh negara supaya berani dalam menghadapi apa sahaja cabaran dan halangan dan tidak perlu gentar amaran atau ugutan daripada pihak polis.
Dalam masa yang sama beliau turut mengingatkan seluruh Pemuda PAS supaya tidak melakukan sebarang provokasi dan mematuhi segala arahan daripada pihak pimpinan. - lanh
www.harakahdaily.net

No comments: